Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A virus, mint tanár

2021.04.05

A Vírus, mint tanár

Értelmet és célt látni a jelenlegi válságban

[Korábban már piya néven megjelent]

 

A globális koronavírus (COVID-19) rémület a legrosszabbat és a legjobbat hozza ki belőlünk. Ez egy valóságellenőrzés. Figyelje meg, milyen széles körben és gyorsan terjed, gyakorlatilag az egész világon. Ez megmutatja, milyen szoros kapcsolatban vagyunk és mobilak vagyunk ma. Ez vonatkozik a buddhistákra is. Nagyon jó kapcsolatban állunk a világgal, és mindenféle rossz és jó emberrel.

Ezért valószínűleg az általunk követett buddhizmus is megfertőződik tőlük. Egyszerűen meg kell tartanunk buddhizmusunkat vírusmentesen és egészségesen. A legbiztonságosabb és legegészségesebb buddhizmus természetesen a történelmi Buddha Dhamma, amely megtanít bennünket arra, hogy távol maradjunk a TÖMEGTŐL, azokkal boldoguljunk, akiket érdeklünk, vagy akár egyedül.

Aztán vannak olyanok, akik a vírusról szóló beszéd vagy hír hallatán pánikba esnek. Van pénzük és valószínűleg semmi más: nincs bölcsességük. Sosem törődtek azzal, hogy megtanulják, hogyan lehet egészségesen megőrizni az elmét, és nem hallgatni a pletykákra. Szerintük a pénzzel bármit meg lehet vásárolni, még a buddhizmust is. Tehát WC-papírt raktároznak.

Sokunknak még mindig nem világos, miért verekednek a WC-papír miatt. Szingapúrban órákig, akár napokig állunk sorba a Hello Kitty babákért és más buta gyűjtőeszközökért, mert sok pénzünk van és egy nagy lakásunk van, kivéve egyet. Tehát a gyűjtők hasznosak az üresség kitöltésében. De a WC-papír túl van rajtam. Lehet, hogy sok WC van a lakásukban.

Nyilvánvaló, hogy a koronavírusnak a gyengék és az alacsony immunitásúak, vagyis az idősek és az egészségtelenek válnak áldozatává. Néhány magasan jegyzett helyi lakos, aki a szobába zárt szociális darwinista, mosolyog a vírusirtó maszkok mögött, hogy boldogan megszabadulnak a társadalom terheitől. Nem gondolunk arra, hogy merre tartunk - elavulunk a korral. Lehet, hogy egységeink kicsik, de az elménk nagy kiterjedésű és okos.

A vírus terjedésének eredményeként a legtöbb társadalmi eseményt és (szerencsére) minden buddhista beszélgetést elhalasztottak. Furcsa módon Szingapúrban a vírus úgy tűnik, hogy bibliai arányban sújtja a keresztényeket. Erről azok az idők jutnak eszembe, amikor Kambodzsát etnikai tisztításnak vetette alá Pol Pot és a kommunizmus, és a szökőár több százezer embert öntött el Thaiföld déli részén és Srí Lankán. Néhány vírusos gondolkodású keresztény tiszteletlenül rázta izzadt öklét a Szent Könyvükön, és azt mondták: Isten megbünteti a buddhistákat! Soha nem mondjuk, hogy Isten bárkit is megbüntetett a pestissel.

Nem is hisszük, hogy Isten találta ki, még kevésbé, hogy Ő vetett volna véget neki. Gyakran olvasunk olyan bejegyzéseket, amelyek azt hirdetik: A vírus eltűnik… nevében (válassza ki Isten Fiát, Szent Nevét vagy Mantráját). Válaszom alapvetően ez. A vírust orvosok, tudósok, ápolók, egészségügyi dolgozók, önkéntesek és sok más ember szorgalma és áldozata fogja legyőzni. Nekik köszönjük meg!

A legtöbb vállalat és cég elég bölcs ahhoz, hogy arra utasítsa alkalmazottait, hogy otthon dolgozzanak. Nyilvánvaló, hogy itt az ideje bevezetni a 3 napos munkahetet, és megkezdeni a kolostorok és a papok (férfiak és nők) megadóztatását, különösen azokat, akiknek saját, vagy általuk üzemeltetett üzletük van.

Elegendő készpénzünk lesz a kevésbé kiváltságosak javára. Az egészségügyi hatóságok figyelmeztetnek minket a társasági élet és az ölelés veszélyeire. (szingaléz szerzetesek az Egyesült Államokban, vegyétek tudomásul!) (Buddha ezt 2500 évvel ezelőtt mondta nekünk). Most több időt tudunk eltölteni egy nyitott, napsütötte helyen, sok nagy fa között.

A vírus (mint tanár) arra emlékeztet minket, hogy az élet értékes (korlátozott az eltarthatósági ideje). Egy életidő itt csupán egy reggel, az érzékvilág világának legalsó egén (a 33 isten). Figyelje meg, milyen gyorsan telik az idő, és minden alkalommal, amikor felébredünk, az hétfő!

A koronavírus mindannyiunkat megterheli. De egy vírus mindig velünk marad, még a COVID-19 távozása után is. Ez a vallás, különösen a buddhizmus mutált és kulturált formái. A tünetek furcsa ismétlődő és rituális jellegűek viselkedés, szellemi téveszmék és félelmek, beszélgetés képzeletbeli lényekkel, hogy megszabaduljanak problémáiktól és azoktól, amelyek problémákat okoznak nekünk, jámbor megvesztegetés (pici ajándékozás és milliókért könyörgés), a világbékeért való imádkozás és minden lény megmentése, amikor még önmagunkon sem tudunk segíteni!

A legtöbb ilyen vírus a tengerentúlról származik (de nem Wuhanból, sem Szingapúrból). Ha megfertőződtünk, el fogunk hinni mindent, amit elmondtak nekünk, és meglátjuk, amit látni kell (beleértve az elmúlt életeket és a bennünk levő atomokat is). Nyilvánvaló, hogy a vírusprobléma kiszivárogtatja a gazdagságunkat. Komoly tünet, hogy az áldozatok már nem látják a nehezen megszerzett vagyon értékét, de vadul elengedik azt a jövőbeli élet megtakarításaiért egy adott értékesítési képviseletben, amelyet csendben csodálnak. Sajnos ezek határidős ügyletek, amelyek nem fizetnek osztalékot.

Buddha megtanította nekünk a Négy Nemes Igazságot. Az első igazság a szenvedésé. A szenvedés az első igazi tanítónk. Most koronavírus formájában érkezett. Megfertőződhetünk, vagy sokat tanulhatunk belőle, a nagyobb egészségünk érdekében.

Itt az ideje elkezdeni olvasni a szuttákat, mielőtt felolvassák nekünk, miközben hanyatt fekszünk vagy valamilyen szűk kényelmetlen helyre haladunk. A vírus azt mondja: Kincsed legyen az életed, ne a WC-papír után szaladj, hanem valódi papírért, bölcs tanítással.

A vírus a szokásosnál sokkal több időt ad arra, hogy a suttákon dolgozzak, tanításokat osszak meg veletek a közösségi médiában, és megírjam ezt a gondolatot. Itt az idő olyan dolgok elvégzésére, amelyek valóban értelmesek és céltudatosak számunkra, egészséges módon.

 

 Ihlet 396

Piya Tan © 2020